5 comments on “Dawn of the planet of the apes

  1. Ik kan mij wel vinden in een paar punten die je beschrijft, maar ik ben het niet met je eens. Deze film mist zeker de emotionele lading en de diepgang van zijn voorganger, maar om de gebarentaal als onnozel te bestempelen en de overgang te hekelen gaat mij iets te ver. Het eerste deel sloot af met de uitbraak van het virus en dan is het ook logisch dat het tweede deel met dat feit aftrapt. Daarnaast versterken de scènes van schietgrage op paarden het feit dat de mens te maken krijgt met een ras van super intelligente apen die uiteindelijk de wereld zullen overnemen. Ik denk dan ook dat dit slechts een tussenfilm is. Ik snap de teleurstelling wel enigszins, maar ik vind deze toch echt niet slecht. Kan ‘m waarderen 🙂

    Like

    • Mja, ik respecteer je mening en begrijp dat ik in de minderheid ben door de film te omschrijven als een ontgoocheling.

      Maar … qua personages en verhaal vond ik het gewoon flauwe koek. Als je kijkt naar bv. de Hobbit-films die qua verhaal ook vrij simpel zijn (een groepje dwergen gaat een kostbare steen stelen van een draak) en je ziet hoe die films keer op keer toch superleuk zijn met grappige personages en leuke acteerprestaties …

      dan blijf je met de nieuwste Planet of the Apes toch wat op je honger zitten.

      Het was zeker geen slechte film, maar ik vond persoonlijk dat het uiterlijk okidee was, maar het innerlijke – wel – daar hadden ze precies weinig of géén aandacht aan besteed. 🙂

      Like

        • Ik ga binnenkort ook ‘ns proberen om mijn site te voorzien van een persoonlijke top 5 en mijn eigen filmlijst van favorieten.

          Niet dat dit idee gestolen is van jou – hoewel ik jou lay-out écht wel knap vind – maar het is iets wat ik al langer wilde doen (maar ik ben ook bezig met een kinderboek en dus heb ik niet altijd tijd).

          Maar ik vond jou persoonlijke top 5 wel interessant om lezen.

          Je zou ‘ns een top 5 moeten maken van beste series (als je daar in te vinden bent – ikzelf ben als filmfreak dezer dagen iets meer een fan van series dan van films, jij ook?) 🙂

          Bye for now

          Like

Leave a Reply

